Prawdziwym luksusem jest zdrowie

Regulamin

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

Prima Vita Clinic

PODSTAWA PRAWNA DZIAŁANIA PODMIOTU LECZNICZEGO
Prima Vita Clinic sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie jest podmiotem wykonującym działalność medyczną, zwana dalej „Zakładem”.
Zakład działa na podstawie:
ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 799),
wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą pod numerem […],
statutu,
niniejszego regulaminu organizacyjnego,
innych przepisów obowiązującego prawa.
Niniejszy Regulamin organizacyjny Zakładu określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez Prima Vita Clinic Sp. z o. o., a w szczególności:
cele i zadania podmiotu;
strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych – w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, miejscem udzielania świadczeń jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń;
przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych zakładu leczniczego;
organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym i administracyjno-gospodarczym;
warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych;
wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
prawa i obowiązki pacjenta;
organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością;
sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.

FIRMA PODMIOTU
Prima Vita Clinic Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, (adres: ul. Grzybowska 43a lok. 105, 00-855 Warszawa) wpisana do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr 0001059066, NIP 5273075927, REGON 526433737 jest podmiotem leczniczym w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 Ustawy, w zakresie w jakim wykonuje działalność leczniczą.

MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Zakład udziela świadczeń zdrowotnych, pod adresem: ul. Stawki 2B, 00-193 Warszawa.
Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń. Zasady udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych określa Regulamin udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych.
Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniach i godzinach funkcjonowania Zakładu.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i pracowników oraz ochrony mienia, w Zakładzie, w pomieszczaniach ogólnodostępnych, prowadzony jest monitoring za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu. Nagrania obrazu uzyskane w wyniku monitoringu wykorzystywane są wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowywane przez okres nie dłuższy niż 3 (trzy) miesiące od dnia nagrania. Po tym okresie uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile zgodnie z przepisami prawa nie jest wymagane ich zachowanie.

CELE I ZADANIA PODMIOTU
Głównym celem Zakładu jest podejmowanie działań na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia ludności poprzez organizowanie i prowadzenie działalności leczniczej, profilaktycznej, stałe podnoszenie poziomu świadczonych usług oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych. Do zadań Zakładu należy w szczególności udzielanie ambulatoryjnej opieki zdrowotnej służącej zachowaniu, przywracaniu i poprawie stanu zdrowia.

RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Zakład prowadzi działalność leczniczą w rodzaju – ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
Zakres świadczeń udzielanych przez Zakład obejmuje:
specjalistyczną praktykę lekarską,
badania diagnostyczne wykonywane w celu rozpoznania stanu zdrowia i ustalenia dalszego postępowania leczniczego,
promocję zdrowia, działalność profilaktyczną.

SPOSÓB KIEROWANIA ZAKŁADEM, JEDNOSTKAMI I KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI ZAKŁADU
Zakładem kieruje Dyrektor Zakładu, którym jest zarząd spółki Prima Vita Clinic sp. z o.o.
Dyrektor Zakładu wykonuje wszystkie obowiązki i prawa jakie na podmiot leczniczy nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, prowadzi sprawy oraz reprezentuje podmiot leczniczy na zewnątrz.
Dyrektor Zakładu kieruje podmiotem leczniczym oraz jednostkami i komórkami organizacyjnymi podmiotu leczniczego, z zastrzeżeniem ust. 4 niniejszego paragrafu.
Podczas nieobecności Dyrektora Zakładu zastępuje go Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa.
Dyrektor wydaje wewnętrzne akty prawne, których projekty sporządzają pracownicy właściwych komórek organizacyjnych:
zarządzenia,
decyzje,
instrukcje,
procedury.
Do zadań Dyrektora Zakładu należy w szczególności:
ustalanie kierunków strategii rozwoju Zakładu oraz ich realizacja,
zatrudnianie i zwalnianie personelu raz wykonywanie w stosunku do nich uprawnień zwierzchnich,
przeprowadzanie kontroli wewnętrznych,
podejmowanie decyzji w sprawach podziału zysku lub pokrycia strat.

STRUKTURA ORGANIZACYJNA PODMIOTU LECZNICZEGO
Podmiotem leczniczym jest spółka Prima Vita Clinic sp. z o.o. dokładnie opisana w § 2 niniejszego Regulaminu.
Zakład leczniczy mieści się przy ul. Stawki 2B, 00-193 Warszawa.
W Zakładzie funkcjonują następujące komórki organizacyjne (poradnie):
Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy;
Poradnia chorób wewnętrznych;
Poradnia diabetologiczna;
Poradnia Położniczo-Ginekologiczna;
Pracownia USG;
Poradnia Dermatologiczna i Wenerologiczna;
Poradnia Endokrynologiczna;
Poradnia Internistyczna;
Poradnia Seksuologiczna;
Poradnia Psychologiczna;
Poradnia Kardiologiczna;
Poradnia fizjoterapeutyczna.
Do zadań komórek organizacyjnych należy sprawowanie kompleksowej opieki nad pacjentami poprzez wykonywanie świadczeń zdrowotnych w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, a w szczególności udzielanie porad i konsultacji lekarskich oraz kierowanie i przeprowadzanie badań diagnostycznych.
Wszystkie komórki organizacyjne oraz osoby w nich zatrudnione współpracują ze sobą, w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym oraz administracyjno-gospodarczym.

ORGANIZACJA I ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH JEDNOSTEK I KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH ORAZ WARUNKI ICH WSPÓŁDZIAŁANIA
Do zadań komórek organizacyjnych wymienionych w § 8 niniejszego regulaminie należy sprawowanie kompleksowej opieki nad pacjentami poprzez wykonywanie świadczeń zdrowotnych w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, a w szczególności udzielanie porad i konsultacji lekarskich oraz kierowanie i przeprowadzanie badań diagnostycznych.
Za organizację i funkcjonowanie poradni pod względem merytorycznym, organizacyjnym ekonomicznym odpowiada Dyrektor Zakładu.

DYREKTOR MEDYCZNY
Dyrektor Medyczny podlega bezpośrednio Dyrektorowi Zakładu.
Dyrektorowi Medycznemu podlegają:
poradnie specjalistyczne,
pracownie diagnostyki medycznej.
Dyrektora Medyczny odpowiada przed Dyrektorem za stan i jakość opieki leczniczo- profilaktycznej Zakładu.
Do obowiązków Dyrektora Medycznego należy w szczególności:
dbanie o dostępność, ciągłość i jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych,
kontrola nad prawidłową realizacją zawartych umów na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
organizacja pracy we wszystkich komórkach organizacyjnych jemu podległych,
współpraca pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Zakładu,
kontrolowanie gospodarki lekami i art. medycznymi przychodni,
dbanie o prawidłowe wykorzystanie kadry fachowej , urządzeń, aparatury medycznej oraz sprzętu diagnostycznego,
nadzorowanie dyscypliny oraz dbanie o prawidłowe i pełne wykorzystanie godzin pracy,
czuwanie nad prawidłowym przebiegiem specjalizacji lekarzy i ich dokształcaniem,
rozpatrywanie uwag zawartych w skargach pacjentów, a dotyczące organizacji i jakości pracy Zakładu,
zapewnienie i zabezpieczenie właściwego obiegu dokumentacji medycznej, kontroli jej sporządzania, gromadzenia i przechowywania.
Wykonuje czynności zlecone mu przez Dyrektora, wiążące się bezpośrednio z zakresem jego działalności a nie objęte niniejszym zakresem czynności.
W czasie nieobecności Dyrektora Zakładu odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie Zakładu.

WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI ZAKŁADAMI OPIEKI ZDROWOTNEJ
Zakład może współpracować w zakresie świadczonych na rzecz pacjentów usług z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie odrębnej umowy o współpracy.
Zakład udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości udzielania świadczeń.
Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.

 

PROWADZENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ ORAZ OPŁATY ZA JEJ UDOSTĘPNIANIE
Zakład prowadzi oraz udostępnia dokumentację medyczną pacjentów korzystających z udzielanych przez podmiot leczniczy świadczeń opieki zdrowotnej na zasad określonych przepisami prawa. Dokładne zasady prowadzenia i udostępniania dokumentacji medycznej określa Regulamin prowadzenia i udostępniania dokumentacji medycznej.
Za udostępnienie dokumentacji medycznej Zakład nie pobiera opłaty. Szczegółowe zasady udostępniania dokumentacji medycznej określa osobna procedura.

PRAWA I OBOWIĄZKI PACJENTA
W czasie korzystania ze świadczeń medycznych, pacjent ma prawo do:
uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia i rokowaniu; o rodzaju i zakresie świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych;
udzielania świadczeń zdrowotnych przez personel medyczny o odpowiednich kwalifikacjach, kierujący się zasadami etyki zawodowej; w sposób odpowiadający wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub odmowy udzielenia takiej zgody po uzyskaniu odpowiedniej informacji – w przypadku zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko dla pacjenta, zgodę wyraża się w formie pisemnej;
poszanowania intymności i godności w takcie realizacji świadczeń opieki zdrowotnej – osoba udzielająca ma obowiązek postępować w sposób zapewniający poszanowanie tego prawa;
kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z innymi osobami;
zachowania w tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny, w tym udzielające mu świadczeń zdrowotnych, informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego;
dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych;
informacji o prawach pacjenta określonych w niniejszej ustawie oraz w przepisach odrębnych, uwzględniającej ograniczenia tych praw określone w tych przepisach.
Do obowiązków Pacjenta należy:
posiadanie ważnego dokumentu tożsamości;
złożenie pisemnego oświadczenia o upoważnieniu określonej osoby do uzyskiwania informacji o stanie swojego zdrowia i udzielonych mu świadczeniach zdrowotnych oraz do wglądu w dokumentację medyczną lub o braku takiego upoważnienia;
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i ppoż., obowiązujących w podmiocie leczniczym;
przestrzegania zaleceń lekarza i pozostałego personelu medycznego.
Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Podmiocie leczniczym ma prawo do złożenia pisemnej skargi do Zarządu Prima Vita Clinic sp. z o.o..
Podmiot medyczny zapewnia dostępność informacji o prawach pacjenta – w recepcji Zakładu do wglądu oraz na stronie internetowej.

WNIOSKI, SKARGI I INTERWENCJE
Pacjenci mogą składać reklamacje, skargi i wnioski dotyczące działalności Zakładu do Zarządu Prima Vita Clinic sp. z o.o.
Reklamacje, skargi i wnioski można składać na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres […].
Sprawy reklamacyjne rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od daty otrzymania reklamacji. dnia wpłynięcia. W przypadku złożonej sprawy lub braku możliwości uzyskania stosownych wyjaśnień od personelu spowodowanych czasową ich niezdolnością do pracy, urlopem itp. odpowiedź na skargę może być udzielona w późniejszym terminie. O tym fakcie Pacjent zostaje powiadomiony.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Postanowienia Regulaminu znajdują zastosowanie względem wszystkich osób zatrudniony w Zakładzie, niezależnie od formy zatrudnienia, jak również wszystkie osoby współpracuje z Zakładem oraz wszystkich pacjentów Zakładu.
W sprawach nieregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
Regulamin dostępny jest w recepcji Zakładu.
Regulamin w niniejszym brzmieniu wchodzi w życie z dniem 10 czerwca 2024 r.

 

Warszawa, dnia…………………………………
(w imieniu Zakładu)

Indywidualne podejście

Każdy pacjent jest dla nas wyjątkowy. Oferujemy spersonalizowane plany leczenia, dopasowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań.

Szybka diagnostyka

Dzięki zaawansowanej technologii diagnostycznej, możemy szybko i dokładnie zdiagnozować problem, a nastepnie podejmować odpowiednie działania.

Nowoczesny sprzęt

Wyposażeni w najnowszy sprzęt diagnostyczny i medyczny, gwarantujemy precyzyjne badania oraz skuteczne i bezpieczne zabiegi.

Szeroki zakres usług

Oferujemy szeroki zakres usług, od rutynowych badań po zaawansowane procedury, aby kompleksowo zadbać o zdrowie pacjentów na każdym etapie życia.

GODZINY

Poniedziałek - Piątek 8:00 - 18:00
Sobota 8:00 -  15:00

TELEFON

22 380 36 66

Adres

ul. Stawki 2b
Warszawa, 00-193

Skontaktuj się z nami

Wypełnij formularz, a my jak najszybciej postaramy się wrócić do Ciebie z odpowiedzią.